Verzuimcoördinator
Wil jij, samen met je collega’s, een bijdrage leveren aan het verhogen van werkplezier en terugbrengen van verzuim bij onze klanten: door voorkómen, tijdig signaleren en behandelen?

Wat doet VCC?
Van Campen Consulting is al ruim 30 jaar een landelijk opererend organisatieadviesbureau. Wij werken samen met onze klanten aan het verhogen van werkplezier bij mensen om bij organisaties efficiënte, productiviteit, een verzuimreductie van 3% of lager en een optimale bedrijfscultuur te creëren. De onderwijsconcepten en ICT-instrumenten die wij hiervoor gebruiken ontwikkelen wij zelf.
Waarom werken bij VCC?
Wij zijn één van de jongste, maar ook innovatiefste arbodienst van Nederland. Wij bieden jou een veelzijdige en uitdagende baan binnen een groeiende organisatie. Onze gedreven medewerkers werken met passie voor onze klanten en boeken geweldige resultaten in het verhogen van werkplezier op diverse werkplekken in Nederland.
Wat ga je doen?
Door de groei van onze organisatie zijn wij op zoek naar een Verzuimcoördinator, die zelfstandig en proactief de begeleiding van verzuimende medewerkers van onze klanten coördineert. De Verzuimcoördinator ondersteunt het gezondheidsteam van (bedrijfs)artsen, PA’s en Casemanagers en draagt bij aan het bewaken en bevorderen van de gezondheid, veiligheid en het welzijn van de werknemer van de klant passend bij het uitvoeren van Oplossingsgericht Verzuimmanagement. Jouw belangrijkste resultaatgebieden zijn:
- Verzuimbegeleiding
- Planning, organisatie en administratie
- Vakinhoudelijke inbreng
Jouw belangrijkste werkzaamheden zijn:
- Fungeren als het eerste aanspreekpunt van de klanten van onze arbodienstverlening t.a.v. alles rondom arbo en gezondheid;
- Relevante kwantitatieve informatie voor de klant monitoren (werkvoorraad, agendabeheer, verzuimpercentages, klanttevredenheid, klachten, etc.);
- Bewaken van het totale proces van ziek- tot herstelmelding;
- Uitvoeren van triagegesprekken met verzuimende medewerkers gedurende de eerste 10 dagen van hun verzuim;
- Deelnemen aan overleg van het verzuimbegeleidingsteam bij de klant en leveren van vakinhoudelijke bijdrage;
- Zorgdragen voor het tijdig aanleveren van de verzuimcijfers (maand, kwartaal en jaar);
- Administratieve processen uitvoeren rondom de planning, correspondentie, (medische) verzuimbegeleiding en opvolging;
- Signaleren en uitdragen van integraal gezondheidsmanagementtrajecten;
- Signaleren van behoeften aan overige dienstverleningen bij de klant;
- Informeren van collega’s over ontwikkelingen en innovaties.
Wat vragen we van jou?
- Je hebt een afgeronde Havo opleiding, bij voorkeur aangevuld met een opleiding tot (medisch) secretaresse, doktersassistente of verpleegkundige;
- Je bent proactief, stressbestendig, flexibel en nauwkeurig m.b.t. je administratie en vastlegging;
- Je hebt kennis van arbo- en gezondheidsdiensten;
- Je bent klant- en oplossingsgericht;
- Je bezit over sterke communicatieve vaardigheden in woord en geschrift zodat je écht met onze klanten in gesprek kunt zijn;
- Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
- In het kader van ons beleid van sociale veiligheid wordt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd;
- Je hebt een beschikbaarheid tussen de 24 en 40 uur per week.
Wat bieden wij jou?
- Uitdagende werkomgeving met korte lijnen binnen een snelgroeiende commerciële organisatie;
- Beschikking over een telefoon en laptop;
- Verschillende doorgroeimogelijkheden;
- Mogelijkheid tot (gedeeltelijk) thuiswerken;
- Een competitief salaris en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals thuiswerkbudget, pensioenregeling, etc.).
Enthousiast geworden? Solliciteer!
Voor verdere vragen kan je contact opnemen met Bob Dijk (Directeur Bedrijfsvoering). Dat kan telefonisch op 06 53 68 27 98 of per mail. Ben je enthousiast geworden? Solliciteer dan voor deze functie via onderstaande button.